-->

Pages

Wednesday 20 December 2023

Kiropraktik shah alam


Pusat Terapi Al-Izdihaar


Kiropraktik adalah suatu bidang perubatan alternatif yang fokus pada diagnosis, rawatan, dan pencegahan masalah-masalah sistem muskuloskeletal, terutama pada tulang belakang. Kaedah kiropraktik berasaskan idea bahawa gangguan dalam struktur tulang belakang, terutamanya vertebrae (tulang belakang), boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan dengan mempengaruhi sistem saraf.

Berikut adalah beberapa kaedah kiropraktik yang umumnya digunakan:

Pemeriksaan dan Penilaian: Kiropraktik bermula dengan pemeriksaan keseluruhan kesihatan dan sejarah kesihatan pesakit. Kiropraktor akan melakukan pemeriksaan fizikal, termasuk pemeriksaan tulang belakang dan postur tubuh. Beberapa kiropraktor juga menggunakan alat bantu seperti sinar X untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas mengenai struktur tulang belakang.


Koreksi Tulang Belakang: Tujuan utama kaedah kiropraktik adalah untuk mengembalikan keseimbangan dan pergerakan normal tulang belakang. Ini dilakukan melalui pelbagai teknik koreksi, termasuk penyesuaian tulang belakang secara manual atau menggunakan alat tertentu. Penyesuaian ini bertujuan untuk mengurangkan ketegangan otot, meningkatkan pergerakan sendi, dan mengurangkan kesakitan.


No comments:

Post a Comment

Promosi Hari Jumaat

Promosi Hari Jumaat TAK TAHAN LAGI INGIN BERTEMU TABIB AZNIL NAK LARAS TULANG!! Aiseh Lain macam lirik lagu Mery Goselo kali ni!...